Last Updated

Пешо-Бурдон је легенда у свету железнице, посебан тип парне локомотиве за ускоколосечну пругу, ширине 60 цм, намењена да служи војним утврђењима на истоку Француске у Првом светском рату. Дизајнирали су је капетан Проспер Пешо и инжењер Александар Бурдон.

Ове локомотиве су биле само за војну употребу. Прва је произведена од стране металуршке компаније из Тубиза за објекте Дековил 1888. године и носила је назив „Француска”. Шездесет и једна машина изграђена је пре 1914. године, а производња осталих је започела 1915. године у САД-у и Великој Британији, укупно 356 локомотива.

Ову локомотиву су користиле српска и француска војска у борбама за ослобођење Србије, посебно у пробоју Солунског фронта.

Данас на свету постоје само две овакве локомотиве, једна у Музеју у Дрездену, која није у возном стању, и друга у Србији, у Железничком музеју у Пожеги.

8. октобра у Београду, господин Мирослав Стојчић, генерални директор Холдинга Железница Србије и господин Стефан Исон, председник Удружења „Тако де лак”, потписали су уговор о привременом уступању наше локомотиве организаторима прославе примирја у Великом рату у Француској. Она ће најпре бити представљена испред Палате инвалида у Паризу, на изложби „Уроњења 14/18, бојна поља – земља мира” од 25. октобра, а потом у Грез-сур-Лоинг, у Музеју Удружење „Тако де лак”.

Article source: https://rs.ambafrance.org/Pesho-Burdon-tse-naj-pre-biti-predstavljena-u-Parizu

SHARE