Evropska komisija je danas objavila procenu o tome koliko su IT kompanije bile uspešne u primeni kodeks ponašanja za borbu protiv govora mržnje na internetu koji je 31. maja 2016. objavljen zajedno sa kompanijama Facebook, Google, YouTube, Twitter i Microsoft.
Prvi rezultati pokazuju da je 28 odsto obaveštenja o navodnom govoru mržnje na internetu dovelo do uklanjanja označenog sadržaja. Međutim, samo 40 odsto obaveštenja je bilo razmotreno u roku od 24 sata, dok je cilj kodeksa ponašanja da većina obaveštenja bude razmotrena u tom roku.
Komesarka za pravosuđe, potrošače i rodnu ravnopravnost Vera Jurova je izjavila: „Naša dužnost je da zaštitimo ljude u Evropi od podsticanja na mržnju i nasilje na internetu. To je cilj kodeksa ponašanja. U prethodnim nedeljama i mesecima se pokazalo da društveni mediji moraju da preuzmu svoj deo odgovornosti za fenomene poput radikalizacije, govora mržnje ili lažnih vesti na internetu. Iako su IT kompanije na pravom putu, prvi rezultati pokazuju da moraju da učine više kako bi postigle uspeh.“
Potpisivanjem kodeksa, IT kompanije su se obavezale da će u roku od 24 sata proveriti obaveštenja o sadržajima koji se kose sa njihovim pravilima odnosno nacionalnim zakonima koji proističu iz Okvirne odluke o borbi protiv rasizma i ksenofobije i da će ih, ukoliko je to neophodno, ukloniti. Dvanaest nevladinih organizacija u devet zemalja EU je analiziralo postupanje kompanija u pogledu obaveštenja tokom perioda od šest nedelja.
Rezultati ukazuju da je od 600 primljenih obaveštenja u 28 odsto slučajeva sadržaj bio uklonjen, 40 odsto obaveštenja je razmotreno u roku od 24 sata, dok je 43 odsto obaveštenja bilo razmotreno u roku od 48 sati. O rezultatima procene će 7. decembra raspravljati grupa na visokom nivou za borbu protiv ksenofobije i svih vidova netolerancije, dok će dan kasnije ovi rezultati biti predmet razgovora Saveta za pravosuđe i Internet foruma EU. Naredna procena napretka će biti sprovedena 2017. kada će biti doneta odluka o narednim koracima.