(Last Updated On: July 24, 2018)

Selfiji su u digitalnom vremenu postali neizbežni, a reč selfi je 2013. godine završila i u Oksfordskom rečniku. Iako se često misli da su selfiji produkt savremenog doba, kultura selfija, odnosno stvaranja prikaza sopstva datira još iz perioda antike. Budući da je fotografisanje pametnim telefonima i pravljenje selfija u digitalnom vremenu neizbežno, svrha izložbe selfija je upotreba selfi-manije u promovisanju mesta srpske i evropske kulturne baštine kroz fotografiju.

U okviru Evropske godine kulturnog nasleđa, u EU info centru u Beogradu danas je otvorena prva izložba selfija u Srbiji na temu evropske kulturne baštine. Tom prilikom uručene su nagrade za tri najbolja selfija autorima fotografija koji su učestvovali na nagradnom Instagram konkursu „Delimo kulturno nasleđe“ održanom tokom aprila i maja ove godine.

Konkurs je deo kampanje Evropske godine kulturnog nasleđa koju EU info centar iz Beograda i EU info kutci iz Novog Sada i Niša organizuju kako bi promovisali mesta srpske i evropske kulturne baštine. Nagrade su osvojili:

  1. Nagrada, 300€, Nikola Dopuđ iz Niša – Morske orgulje (Zadar, Hrvatska)
  2. Nagrada, 200€, Sanja Stojanović iz Petrovca na Mlavi – Fontana di Trevi (Rim, Italija)
  3. Nagrada, 100€ Nada Jovanović iz Pirota – Lazarev grad (Kruševac, Srbija)

Više od 200 takmičara i takmičarki poslalo je preko 260 selfija, a formalne uslove zadovoljilo je 127 takmičara. Odluku o najboljim fotografijama doneo je četvoročlani žiri koji su činili Danijela Božović iz Delegacije EU u Srbiji, Emil Vaš, profesionalni fotograf i Aleksandar Jovančić i Marija Stevuljević iz EU info centra.

Na izložbi koja u Beogradu traje do kraja jula izloženo je 20 selfija nastalih na putovanjima po Italiji, Belgiji, Grčkoj, Rumuniji, Norveškoj, Slovačkoj, Hrvatskoj i Srbiji. Od septembra, izložba će biti dostupna publici u Nišu, Novom Sadu i Novom Pazaru.