(Last Updated On: September 13, 2021)

U okviru ovogodišnjeg pozorišnog festivala BITEF biće prikazane dve predstave uz podršku Goethe-Instituta u Beogradu:
Henrik Ibsen
Neprijatelj naroda

Režija: Tomas Ostermajer
Produkcija: Šaubine, Berlin, Nemačka
19. septembar, 20:00 časova
Narodno pozorište u Beogradu, Velika scena
trajanje: 150 min. (bez pauze)
Verzija: Florijan Borhmajer
Režija: Tomas Ostermajer
Scenografija: Jan Papelbaum
Kostimografija: Nina Vecel
Muzika: Malte Bekenbah, Danijel Frajtag
Dramaturgija: Florijan Borhmajer
Dizajn svetla: Erih Šnajder
Igraju: Kristof Gavenda, Konrad Zinger, Genija Rikova, Renato Šuh / Andreas Šreders, David Ruland, Moric Gotvald, Tomas Bading
Fotografija: Arno Dekler
O predstavi:
Dr Stokman dolazi do saznanja da su izvori pijaće i banjske vode zagađeni patogenim mikroorganizmima izazvanim industrijskim otpadnim vodama. Odlučuje da objavi to otkriće u novinama i zahteva da gradske vlasti preusmere vodovodne cevi. Uticajni žitelji grada i novinari lokalnog lista obećavaju da će mu u tome pomoći. Međutim, njegovog brata Petera, gradonačelnika, more ozbiljne brige: taj potez bi ugrozio gradsku privredu. Iznenada, prvobitno obećana podrška Stokmanu počinje da jenjava. Gradske glavešine počinju da seju sumnju u njegove namere, pokušavajući da prikriju činjenice o zagađenoj vodi. Stokman, međutim, insistira na transparentnosti i iskazuje rešenost da problem iznese u javnost. Za njega je pitanje zagađene banjske vode tek delić problema; njegova meta je društvo u celini. Ibzenova drama lebdi na granici između poštenja i fanatizma. Kakve su šanse za transparentnost u komercijalnom društvu?

Future Fortune
Koncept, umetnička direkcija, koreografija: Dragana Bulut
Produkcija: Dragana Bulut, Berlin, Nemačka
21. i 22. septembar, 18:00 und 21:00 časova
Bitef Teatar

trajanje: 70 min. (bez pauze)
Saradnici i izvođači: Dani Braun / Karolina Najl Aleksander (zamena), Dragana Bulut, Jozef Vegman
Dramaturgija: Ana Vujanović, Maja Cimerman
Tehnička direkcija i dizajn svetla: Jozef Vegman
Muzika i dizajn zvuka: Rafaela Andrade Kordova
Istraživanje zvuka: Tijan Rotefel
Konsultant za dizajn scene i svetla: Jonas Marija Droste
Umetnički saradnik: Karet Šafer
Programiranje robota: ShowBotiXX (Torben Zeland, Matijas Hofman), Hajnrih Melman
Tehnička podrška: Hajnrih Melman, Matijas Hofman
Odnosi sa javnošću: AugustinPR
Foto i video-dokumentacija: Marta Popivoda
Izvršni producenti: Jozef Vegman, Frančeska Spisto
Asistent produkcije: Tamara Antonijević
Izvršni producent na turneji: Veronika Vagner
Koprodukcija: HAU Hebbel am Ufer Berlin, PACT Zollverein (Essen).
Podrška gostovanjima: NATIONALES PERFORMANCE NETZ International Guest Performance Fund for Dance, which is funded by the Federal Government Commissioner for Culture and the Media.
Finansirali: Berlin Senat Department for Culture and Europe, by the NATIONALES PERFORMANCE NETZ Coproduction Fund for Dance
Podrška: Bitef teatar Beograd, Stanica – Servis za savremeni ples Beograd
U saradnji sa: ShowBotiXX (Rainer E. Becker and Matthias Hoffman), Adaptive Systems Group, Department of Computer Science, Humboldt-Universität zu Berlin
Fotografija: Marta Popivoda, Dorotea Tuh
O predstavi:
Kako će izgledati naša budućnost, počevši od ove sadašnjosti? U doba stalnih neizvesnosti, u svom novom delu Dragana Bulut istražuje kako ljudi koriste različite strategije da bi predvideli i oblikovali budućnost. Deleći scenu sa poluhumanoidnim robotom, ona razmatra tenziju između determinizma, slobodne volje i pravljenja izbora. Bulut se poziva na uticajnu ali skoro zaboravljenu dramu R.U.R. Karela Čapeka, koji je uveo termin robot. Koristeći alatke klasične naučne fantastike, predstava putuje kroz vreme u okviru temporalnosti svoje sopstvene produkcije unutar savremenog tržišta umetnosti. Da li je budućnost već određena sadašnjošću? Ako je tako, šta se dešava ako žrtvujemo sadašnjost zarad izgradnje budućnosti?

Ostale nemačke produkcije i koprodukcije u okviru ovogodišnjeg BITEF-a:
Farm fatale
Koncept, scenografija i režija: Philippe Quesne
Produkcija: Vivarium Studio, Pariz, Francuska, i Minhner Kameršpile, Minhen, Nemačka
trajanje: 90 Min. (bez pauze)
Uloge: Leo Gobin, Damijan Rebgec ili Nuno Lukas (naizmenično), Julija Ridler ili Mišel Gurtner (naizmenično), Gaëtan Vourc'h, Rafael Klamer ili Sebastijen Jakobs (naizmenično)
Saradnik na scenografiji: Nikol Marijana Vitičak
Saradnik na kostimografiji: Nora Štoker
Maske: Brižit Frenk
Scenografija: Loïc Even
Rasveta: Fabijen Bosar
Zvuk: Theo Ernandorena
Dramaturgija: Martin Valdas-Štauber
Saradnik na dramaturgiji: Kamil Luis
Produkcija turneje: Vivarium Studio
Produkcija: Minhner Kameršpile – Minhen
Koprodukcija: Nanter-Amandije, Nacionalni dramski centar
Fotografija: Martin Argiroglo
Reč kustosa:
Posebno smo oduševljeni što ćemo na ovom Bitefu predstaviti delo jednog od vodećih francuskih i svetskih reditelja srednje generacije, Philippea Quesnea, sa performansom nastalim u koprodukciji između njegove trupe iz Pariza i čuvenog Kameršpilea iz Minhena. Putem specifičnog i za njega tipičnog vizuelnog pristupua i ironije, Quesne razvija nadrealnu viziju „ekološke revolucije“ koju pokreću nezaposlena strašila: ona su ostala bez posla iz najrazličitijih razloga, među kojima i udarac koji su malim poljoprivrednicima zadale ogromne korporacije. Kraj je otvoren, jer preostaje pitanje da li je ova predstava autentičan poziv na „ekološku revoluciju“ ili je pak komentar na njenu uzaludnost.

Konferencija odsutnih
Koncept, tekst, režija: Helgard Haug, Štefan Kegi, Danijel Vecel
Produkcija: Rimini Protokol, Berlin, Nemačka
23. september u 20:00 časova, 24. september u 15:00 i 20:00 časova
Narodno pozorište u Beogradu, Scena „Raša Plaović“

trajanje: 120 Min. (bez pauze)
Video i dizajn svetla: Mark Jungrajtmajer
Dizajn zvuka: Danijel Dorš
Istraživanje / dramaturgija: Imanuel Šipper, Lider Pit Vilke
Glas: Nađa Štibger
Prateći glasovi: Henrijeta Helcel, David Kozel, Hans-Verner Lojpelt i Karina Plačetka
Stručni konsultant za političko-kulturnu edukaciju: dr Verner Fridrihs
Menadžer produkcije: Epona Hamdan
Asistent dramaturga: Sebastijan Klauke
Asistent režije: Liza Homburger i Maksimilijan Pelert
Asistent scenografa: Maksim Černik
Asistent produkcije: Federiko Švint
Produkcija: Rimini Apparat
U koprodukciji sa: Staatsschauspiel Dresden, Ruhrfestspiele Recklinghausen, HAU Hebbel am Ufer (Berlin) i Goethe-Institutom.
Koncept podržali: the Federal Agency for Civic Education
Fotografija: Sebastian Hoppe
O predstavi:
U doba globalne krize, najvažnija je globalna saradnja. Ovoga puta, međutim, sa krizom se hvatamo u koštac na lokalnom planu – a zarad dobrobiti sveta: na konferenciji na koju se ne mora doći ni avionom ni vozom. U predstavi na kojoj se pozvani stručnjaci i govornici ne pojavljuju fizički već umesto njih nastupa lokalno stanovništvo, koje na početku prezentacije dobija njihov tekst. U Konferenciji odsutnih, publika gleda kako njihovi sugrađani preuzimaju identitete odsutnih govornika konferencije.
U potpunosti bez emisije ugljen-dioksida i bez loših veza putem Skype-a ili Zoom-a, ali uz sva pozorišno-izvođačka sredstva, u pozorištu će biti iznete sve teze i kontrateze na temu posledica globalizacije, i razrešene na licu mesta.
Prednost odsustvovanja – sa bilo kog mesta bilo kada – postaje zajednička igra koju je svako veče moguće iskusiti iznova. U središtu ove igre nalaze se ljudi koji postaju nosioci ideja i kroz igru preuzimaju kako biografije stručnjaka, tako i njihova razmišljanja. Na taj način, odsustvovanje dobija na značaju jer otvara prostor za nova čitanja i neočekivana iskustva. Preuzimajući istovremeno ulogu i pisaca iz senke i pisaca govora, koautora i reditelja, Rimini protokol pretvara dokumentarno koautorstvo u režiju na daljinu.
Original Article